Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

SHARP PERKENAL KEMPEN 'MY SECOND WASHER' TINGKAT KEBERSIHAN, CONTOHI BUDAYA JEPUN!


NEGARA matahari terbit, Jepun dikenali bukan sahaja kerana kemajuannya sehingga kerajaan Malaysia menerima pakai Dasar Pandang Ke Timur (LEP) pada tahun 1982, tetapi sebagai salah satu negara yang paling bersih di dunia kerana menjaga kebersihan adalah sebahagian daripada kehidupan harian mereka.


Sehubungan itu, terbaharu Sharp Electronics (Malaysia) Sdn Bhd (SHARP) memperkenalkan kempen “Japanese Living to Your Home – Clean Home Solutions” dengan penekanan khusus pada siri “My Second Washer” yang menawarkan pelbagai peralatan rumah bertujuan untuk memudahkan rakyat Malaysia melakukan kerja rumah disamping meningkatkan kebersihan rumah dan kebersihan diri.


Boleh dikatakan sejak satu dunia dilanda pandemik COVID-19, kesedaran masyarakat terhadap pentingnya amalan kebersihan diri dan kebersihan persekitaran semakin dititikberatkan.



Dan tidak syak lagi kempen Sharp “Japanese Living to Your Home” telah berjaya mengintegrasikan falsafah kehidupan Jepun dengan teknologi canggih bagi tujuan memenuhi keperluan rakyat Malaysia untuk menjaga kebersihan diri dan memiliki rumah yang lebih bersih.


Dengan cuaca yang panas dan lembap pula sekarang ini menyebabkan orang ramai kerap membasuh pakaian malah  bilangan basuhan hanya meningkat selepas pandemik dengan ramai yang memberikan perhatian lebih kepada pembasmian kuman dan pensterilan bagi menjaga kebersihan dan kesihatan. 


Menyedari hakikat itu, kempen Sharp “Japanese Living to Your Home – Clean Home Solutions” yang unggul dianjurkan tepat pada waktunya di mana dengan tumpuan diberikan terhadap perlunya ada ‘My Second Washer’, pelbagai lagi perkakas rumah utama ditampilkan khusus menjaga kebersihan diri sekali gus memiliki rumah yang lebih bersih.


DARI kiri: Ting Yang Chung dan Hiroshi Hatsushiba memperkenalkan produk terbaharu dari SHARP yang bakal dilancarkan tidak lama lagi.


Dalam satu sesi pertemuan bersama media di bu pejabat SHARP di Shah Alam baru-baru ini,  Pengarah Urusan Sharp Electronics (Malaysia) Sdn Bhd,  Ting Yang Chung memperkenalkan beberapa produk terbaharu SHARP selari dengan kempen ‘My Second Washer’.


SHARP menawarkan pelbagai rangkaian mesin basuh dan pengering di pasaran, menjadikannya salah satu jenama terkemuka dalam bidang teknologi pembersihan rumah,” ujar Ting Yang Chung pada majlis pelancaran ‘My Second Washer’ tersebut.


Turut hadir Pengurus Kanan, (Unit Perniagaan Alat Pembersihan & Mesin Basuh) Syarikat SHARP, Hiroshi Hatsushiba; Product Marketing, JR Voon serta pempengaruh sosial media, Anna Tanaka (gambar bawah, kiri) berasal Jepun tetapi bersuamikan orang Melayu di Malaysia.




Menurut Ting Yang Chung, pilihan yang ditawarkan oleh SHARP bukan sahaja memberikan kemudahan kepada pengguna, tetapi juga membolehkan rakyat Malaysia menikmati penjagaan kebersihan diri yang lebih baik. 


“Kini, orang ramai boleh mengalami teknologi berkualiti tinggi, prestasi pembersihan yang unggul, dan kualiti hidup yang lebih baik melalui penyelesaian inovatif dari Jepun,” tambah Yang Chung.


Beliau berpendapat sudah tiba masanya rakyat di Malaysia sedar tentang betapa pentingnya mempunyai mesin pembasuh kedua agar tidak semua dilonggokan ke dalam satu mesin.


“Contohnya, fabrik lembut seperti baju kanak-kanak, pakaian dalam wanita dan seumpamanya sebaiknya dicuci berasingan daripada pakaian lelaki mahu pun fabrik tebal,” jelas beliau sambil memperkenalkan tiga produk utama seperti di bawah ini:


1. Mesin Basuh Tanpa Lubang SHARP (11kg)


Mesin Basuh Tanpa Lubang SHARP yang dipatenkan secara eksklusif ini merupakan pilihan pertama sebagai mesin basuh kedua di rumah. Reka bentuk tab tanpa lubang ini bukan sahaja membantu meminimumkan pertumbuhan kulat dan bakteria pada tab luar (isu biasa bagi tab mesin basuh biasa), ia juga mengurangkan penembusan bakteria ke pakaian sewaktu membasuh pakaian bagi membantu mengelakkan alahan. Kebersihan yang sebenar boleh dicapai dengan mesin basuh revolusioner ini kerana ia dapat menjimatkan air sehingga 30% bagi setiap basuhan.


2. Mesin Pengering Pam Haba Pro-flex SHARP (10kg)


Rutin membasuh dan menyidai pakaian boleh mengambil masa, terutamanya untuk golongan profesional dan ibu yang sibuk. Mesin pengering pam haba ini dilengkapi dengan fungsi pengeringan yang berkecekapan tinggi dan dapat mengesan jenis fabrik serta saiz beban dengan tepat. Kini, semua orang dapat memakai pakaian yang kering dan selesa tidak kira mendung atau cerah!


3. Mesin Basuh & Pengering Pro-flex SHARP (10.5kg Basuh / 7kg Kering)


Perkakas rumah yang cekap akan membantu meningkatkan kualiti hidup. Mesin Basuh & Pengering Pro-flex SHARP ini menawarkan 4 fungsi, iaitu Cuci, Putar, Kering, dan DryAirwash. Fungsi DryAirwash ini menggunakan teknologi Plasmacluster Ion (PCI) untuk menghilangkan bau dalam masa 5 minit dan menghapuskan bakteria dalam masa 10 minit, menjadikannya sesuai dimiliki oleh mereka yang memberikan perhatian kepada kebersihan dan sanitasi. Selain itu, mesin basuh & pengering ini juga direka untuk membersihkan barangan yang sering digunakan tetapi tidak sesuai untuk kerap dibasuh, seperti kot, barangan kulit, seluar jeans, kusyen sofa, dan lain-lain.


Selain melancarkan Pengering Pam Haba Pro-flex yang baharu, SHARP juga mengumumkan pelancaran mesin basuh hadapan yang baharu (8.5kg, 9.5kg dan 10.5kg) dan mesin basuh menegak inverter (10kg, 12kg, 14kg dan 17kg), memberikan kuasa kepada pengguna tempatan untuk memilih dan memilih mesin basuh yang memenuhi keperluan dan gaya hidup mereka.


Di bawah kempen "Japanese Living to Your Home – Clean Home Solutions" ini, SHARP turut menawarkan perkakas inovatif yang diimport dari Jepun untuk memberikan lebih banyak kemudahan dan mencipta persekitaran rumah yang lebih baik bagi pengguna tempatan. 



Produk SHARP yang diimport ini termasuk:


1. Pengering Rambut Plasmacluster Beauty Drape Flow SHARP - Aliran udara dialirkan dari saluran secara pantas bagi mengurangkan masa pengeringan sebanyak 35%. Terdapat dandanan rambut disediakan untuk menawarkan sesi pengeringan yang lebih selesa dan tanpa berpeluh.


2. Mesin Basuh & Pengering Mini SHARP - Direka dengan kapasiti 3kg sahaja untuk mengendalikan pakaian ibu dan bayi yang lembut. Pakaian akan dibasuh seperti dicuci dengan tangan, dan kotoran susu, kotoran air liur, kotoran makanan pepejal, dan lain-lain akan dihilangkan dengan mudah.


3. Almari Kasut Plasmacluster SHARP - Ia menggunakan teknologi PCI untuk menghilangkan bau dari kasut. Selain memberikan penjagaan asas kepada kasut, perkakas ini juga membantu memastikan kabinet kasut sentiasa berbau segar dan bersih.


4. Kipas Peredaran Udara Plasmacluster SHARP - Dilengkapi dengan bilah kipas yang berbentuk seperti sayap burung hantu untuk meningkatkan peredaran udara. Ruang kediaman juga akan disejukkan dengan berkesan apabila digunakan bersama penghawa dingin.


Pendek kata, SHARP menawarkan pelbagai rangkaian mesin basuh dan pengering di pasaran, menjadikannya salah satu jenama terkemuka dalam bidang teknologi pembersihan rumah. 



Pilihan yang ditawarkan oleh SHARP bukan sahaja memberikan kemudahan kepada pengguna, tetapi juga membolehkan rakyat Malaysia menikmati penjagaan kebersihan diri yang lebih baik. 


Kini, orang ramai boleh mengalami teknologi berkualiti tinggi, prestasi pembersihan yang unggul, dan kualiti hidup yang lebih baik melalui penyelesaian inovatif dari Jepun.



#SHARP #MySecondWasher #JapaneseLivingToYourHomeCleanHomeSolutions #fyp

Tiada ulasan:

Catat Ulasan